Brankovský vodopád

[Total: 0    Average: 0/5]

Pokiaľ túžite po studenej prírodnej sprche v horúcom lete a nechcete sa tlačiť u vás v kúpeľni, skúste sa ísť prejsť na Brankovský vodopád.

Tento 55m vysoký vodopád je radený medzi najvyššie vodopády Nízkych tatier. Trasa je nenáročná a zvládnu ju aj rodiny s malými deťmi. Východiskový bod je Podsuchá, vzdialená od Ružomberka asi 7km. Keďže sa nachádza na trase cesty E77, dostanete sa tam v pohode autobusom. Ak ste fanúšikom pedálovania a dvoch kolies, nedávno vybudovaná cyklotrasa Ružomberok – Korytnica vás tam v pohode dovedie.

Keď dorazíte na Podsuchú, na pravej strane sa nachádza koliba Bodega a oproti nej, za hlavnou cestou, je zastávka s parkoviskom. Držte sa zelenej turistickej značky a prejdite popri ceste cez most ponad rieku Revúca a zabočte doľava. Prejdete popri chate hneď vedľa cesty. Pokračujte ďalej, až prejdete popri veľkej trávnatej ploche, kde sa kedysi konali detské tábory. To neprehliadnete.

Pokiaľ ste fanúšikom varenia gulášov, nájdete tu ohniská, na ktorých si môžete aj s partiou spríjemniť letné dni a zahnať chuť na guláš. Ale späť ku turistike. Pokračujete ďalej, až po pravej strane uvidíte popadané skaly. Tu odbočíte doprava a šľapete smerom hore. Lesnou mierne stúpajúcou cestičkou sa dostanete až na miesto, kde turistický chodník križuje potôčik a chodník pokračuje doprava. Prekročíte potok a odbočíte doľava, kde sa nachádza náučná tabuľa k vodopádu. Kedysi z nej niekto odtrhol šípku a tak ju tam nejaký dobrý človek dokreslil ceruzkou, ale musíte hľadať lupou 🙂

Po dorazení k vodopádu. Fotka je z konca leta, kedy mal vodopád o dosť menej vody.Vodopád má v letných mesiacoch menej vody ako v jarných, keď sa topí sneh. Ale ako osviežujúca sprcha v horúcom lete postačí 🙂 Ak vás teda počasie ťahá von, máte chuť na nenáročnú prechádzku v lone prírody, určite sa oplatí navštíviť Brankovský vodopád 🙂

Zle viditeľná, ale naviguje správne 😀

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.